A minap egy reggeli rádióműsorban azon háborodott fel a műsorvezető, hogy a CASCO biztosítását kezelő társaság egy felmondó levelet küldött számára, amiben – évfordulóra – indoklás nélkül felmondják a szerződését.
Nincs egyedül a véleményével, számtalan esetben kerestek már meg ügyfelek hasonló témában:
“Rendesen fizettem (nem is keveset), nem volt károm, mégis felmondták a szerződést!…”
Nem véletlen az írás elején található kép! Egy biztosítási szerződés két egyenrangú fél között (Szerződő – Biztosító) jön létre a szerződési feltételek alapján. Márpedig ha ezek tartalmazzák az indoklás nélküli felmondás lehetőségét, akkor ezzel a kikötéssel bármelyik fél élhet…
Most épp egy CASCO szerződés volt a téma, de gondoljuk csak el: Amikor a Kötelező biztosítást mondja fel az ügyfél évfordulóra, neki sem kell indokolni a döntését!
Ez van, valóban lehet(ne) jobban kommunikálni a társaságok részéről az ilyen jellegű levelekben, de vitázni nem érdemes! Meg kell bízni az Alkuszt (például Minket! 🙂 ), hogy keressen másik társaságot!
(Ha lehetséges, de az már egy másik történet!)