A következő cikk a régi honlapomon jelent meg 2008. január 3-án… (Ekkor még az Allianz-nak dolgoztam, ezért vannak allianzos utalások benne, de a kárrendezés elve, folyamata gyakorlatilag ugyanaz bármely társaságnál…)
(Egyébként ebben a kérdésben egy nagyon jó cikket linkeltünk be a Totalcar-ról!)
(A wagonos honlapról érkezőknek bizonyára ismerős lesz a cikk, de ismétlés a tudás anyja… )
Legelőször is az elvről: A kárrendezés elve az, hogy a káridőponti állapotot kell helyreállítani!
De menjünk szép sorjában!
– Megtörtént a baj, mindenki egyben van, ép és egészséges, csak a kocsid karosszériája sérült. Őrizd meg a nyugalmadat, próbálj hideg fejjel gondolkodni!
– Keresd elő a közismert nevén “Kék-Sárgának” nevezett Európai Baleseti Bejelentőt! Ez helyettesíti a betétlapot. Indigós (két példányos), s jellemzője, hogy egész Európában ugyanezek a kérdések vannak ugyanott, mint a magyar nyelvű példányon. Ha nincs, kérj a biztosítódtól, vagy tőlem! Találkozóra mindig viszek egy rahedlit.
– Olvasd el figyelmesen a bejelentőn találhatóakat!
– Ha vétlen fél vagy, akkor figyelj arra, hogy a vétkes fél lehetőség szerint MÁR A BEJELENTŐN elismerje a felelősségét! A kitöltés ugyanis még nem automatikus elismerés, s a bejelentő aláírása sem jelenti a felelősség elismerését. Legyen odaírva feketén-fehéren a felelősség elismerése a megjegyzések rovatba!
– A már említett cikkben is írták: FÉNYKÉPEZZ!!!!! Megkönnyíted a kárszakértő dolgát, a magadét, s ráadásul ha dokumentálva vannak a dolgok, nehezebb letagadni… Ezt a későbbiek miatt mondom!
Nemrég láttam a Tescoban 4990 forintért digitális gépet. Egy nagy rakás kaki, de erre a célra tökéletesen megfelel! Jó a kamerás mobil is, szóval bármi, csak rögzítsd a kocsik helyzetét!
– Ha vitatott a dolog, HÍVJ RENDŐRT!!!
Ne érdekeljen, hogy a rendőrség lusta és már a bejelentéskor arra bíztat, hogy egyezzetek meg! Manapság a legkisebb sérülés is több tízezer forintos kárt jelent, tehát ne hagyd magad lerázni!
– Ha a vétkes fél elismeri a felelősségét a kárbejelentőn, ne legyél rest, bármilyen más papírra is irasd ezt le, és írasd alá két tanuval is!
– A fentiekből következik, hogy SZEREZZ TANUKAT!!!!
– A külön papírra azért van szükség, mert ha a károkozó a mi ügyfelünk, mindenképpen megkeressük egy levélben, hogy valóban ott történt-e a baleset ahol bejelentették, s valóban részt vett-e benne, s tényleg elismeri-e a felelősségét? A kárrendezés elhúzódása rendszerint ebben a lépésben rejlik, ugyanis a károkozó, vagy “elfelejti” visszaküldeni a levelet, vagy visszavonja a nyilatkozatát… Ilyenkor legyen a kezedben a tanukkal aláírt külön példány!
– A mai magyar biztosítási versenyben a legellentmondásosabb helyzet az, hogy a saját kötelezőbiztosításod nem neked szolgáltat, hanem az “ellenfelednek”. Ezt a helyzetet tovább rontja a kisbiztosítók díjképzése, amikor az ügyfélszerzés célzattal a reális alá mennek a díjaikkal, és a kárkifizetések emiatt (is) elhúzódnak, sokszor hónapokig.
Ha allianzos vagy és van CASCO-d a kocsin, legegyszerűbb Aktív Kárrendezést kérned! Ebben az esetben nem kell elmenned a másik biztosítóhoz, “hazai” terepen saját biztosítód kárszakértője szemlézi a sérült kocsidat, a CASCOD terhére – önrész nélkül- kifizetjük a kárt, s a kifizetett összeggel megkeressük a vétkes fél biztosítóját. Velünk rendszerint nem játszák el a több hónapos kárkifizetési cirkuszt…
– Nem kell mindig a biztosítóhoz menni! Mivel itt szinte mindannyian szakszervízben nézetjük a gépeket, ezek szinte biztosan szerződött partnerei valamelyik biztosítónak. Ez azt jelenti, hogy teljes egészében átvállalják az ügyintézést. Itt megint csak a kisbiztosítók jelentik a gondot, mert ők általában nem szerződöttek…
Összefoglalva:
– Kárbejelentő lapon elismertetni a károkozást!
– Másik lapon is…
– Fényképezés
– Tanuk
– Kárbejelentés (2 munkanapon belül!!)