Egyszer már elkövettem azt a vakmerőséget, hogy James Bond-hoz hasonlítottam magamat, s most magához a Nagy Terminátorhoz! 🙂 (Viszont túl magas labda ez ahhoz, hogy kihagyjam a helyzet elmagyarázásához!!)
“Mi a bánat történt itt???”
Első hallásra jó bonyolult a helyzet. Másodikra is… Egyszerűbb lenne úgy megközelíteni a dolgot, hogy egy normál biztosításkötéskor van az egyik oldalon a BIZTOSÍTÓ, a másik oldalon az ÜGYFÉL. Az Ügyfél köt egy biztosítást a Biztosítónál
Ám ebben a helyzetben magát a Biztosítót az üzletkötő képviseli, az Ügyfél vele áll kapcsolatban. Amelyik Ügyfél ad magára, az “felbérel” egy alkuszt, hogy helyette/a nevében eljárjon a biztosítóknál. Az alkusz is biztosítást közvetít (amiért jutalékot kap a biztosítóktól), de ahogy említettem: Az Ügyfél érdekében és igényeinek megfelelően teszi ezt.
Az alkusz lehet egy személy, de egy alkusz-cég is, akihez leszerződnek partnerek (egyének vagy más cégek) a biztosításközvetítésre.
A mi esetünkben az a helyzet állt elő, hogy a mi cégünk eddig az Agenta-Consultinggal állt ilyen szerződésben. A cégek életében is vannak változások, ilyen az, amikor tulajdonosváltás áll elő, s az új tulajdonosnak más elképzelései vannak a megvásárolt cégének működéséről. Az Agenta egy holding részeként önállóan működött, a holding tagjait egy cégben vonták össze.
Mi (E-Agentura Kft.) az Agentával voltunk szerződésben, majd leszerződtünk azzal a céggel amibe olvadt az Agenta.
Igen ám, de az előírások szerint -jogilag- egy új céghez léptünk át, s ilyenkor csak azoknak a szerződéseknek a kezelésére vagyunk jogosultak, melyekre rendelkezünk megbízással. Ezért volt ez a “levéldömping”
Mert ÜGYFÉL oldalról csak annyi jött le, hogy a Gomolla Tamás (mint az E-Agentura Kft. képviselője) megkeres egy levéllel, miszerint: “Ha elégedett az eddigi munkájával, akkor aláírva küldje vissza a megbízást!”
“Eddig is a Tamás intézte az ügyeket, intézze Ő továbbra is!” – volt a döntő többség álláspontja, s a kiküldött megkeresések 86%-ra pozitívan reagáltak az ügyfelek, vagyis visszaküldték az aláírt megbízást. Megtisztelő ez a bizalom és köszönet érte!
…de miért kellett “Visszatérni”???…
Amikor egy ilyen “átigazolás” történik, akkor a régi cég kijelentkezteti, az új cég pedig beregisztrálja a Magyar Nemzeti Banknál az üzletkötőt. Nem mindig azonnali a váltás, előfordulhat egy kis “intermezzo”, ahogy a mi példánk is mutatja. Ilyenkor nincs mese, áll az “üzletmenet”, kényszerpihenő van, mert regisztráció nélkül jogosulatlanul dolgoznánk. Ez történt most is
Arról nem is beszélve, hogy az összes biztosító portáljához, kalkulátorához, szerződés nyilvántartásához “új” felhasználóként (hiszen céget váltottunk), új hozzáféréseket kell generálni. S ez bizony idő…
Lassan helyre áll tehát a Világ rendje, visszazökkenünk a hétköznapokba, s innentől kezdve megint lehet engem keresni, (dolgozzak bárhol is…) 🙂
Gomolla Tamás