…de azért legyünk óvatosak! A koronavírussal kapcsolatosan összegyűjtöttük “kérdés-felelt” formában a legfontosabb tudnivalókat az utasbiztosításról.
- A legfontosabb tudnivaló: Milyen országokra érvényes a biztosítás?
A szerződésben megjelölt országokra – melyek NEM SZEREPELNEK a a Külügyminisztérium konzuli szolgálatának “utazásra nem javasolt térségek” I. kategóriájának felsorolásában. A listát ITT LEHET ELLENŐRIZNI! - Mi történik, ha az utazás megkezdése UTÁN kerül fel az adott ország a listára?
A szerződés érvényben marad az eredeti feltételek szerint. - Van-e lehetőség meghosszabbítani a szerződést, ha időközben karantént rendelnek el az adott országban?
Igen. Fel kell venni a kapcsolatot a biztosítóval. - Milyen esetekben térít ilyenkor a biztosító?
Az eredeti feltételekben általában sürgősségi és/vagy krónikus betegségek kórházi ellátására szólnak, ha tehát a biztosított koronavírus fertőzéssel kórházba kerül külföldön, az biztosítási esemény, melyet a feltételekben meghatározott összegig térítenek. (Hogy mekkorák lehetnek ezek az összegek, arról ITT ÍRTAM egy érdekességet…) - Ha a kint tartózkodás ideje alatt rendelnek el karantént az adott országban, akkor téríti-e a biztosító pl. a szállásköltség többletének kifizetését?
Ha karantén miatt ragad külföldön az ügyfél és emiatt további költségei keletkeznek, arra a biztosító nem fog téríteni. - Az útlemondás (Storno) biztosítás kiterjed-e arra, ha a koronavírus miatt nem utazik el a biztosított?
Ha azért nem utazik el, mert fél a vírustól, akkor NEM. Ha idehaza koronavírusos lesz és – értelemszerűen – nem tud elutazni, akkor érvényes a stornobiztosítás.